CHECK, TECHNIK HOTELARZ
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
CHECK-OUT (osoba indywidualna-płatne gotówką)
1.Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu gościa.2.Uprzekjme powitanie gościa:*na stojąco
*z uśmiechem*pierwsi mówimy Dzień Dobry*używamy zwrotów grzecznościowych 3. Zapytanie gościa czy jest zadowolony z pobytu. 4. Zapytanie o imię, nazwisko i numer pokoju. 5. Ustalenie zakresu płatnych usług z których gość korzystał. 6. Podliczenie i przedstawienie pana/pani _ _ do akceptacji wstępnego rachunku.
7. Wystawienie faktury VAT, wręczenie oryginału panu/pani _ _ (podpisane przez recepcjonistę i gościa, podanie kwoty należności) 8. Pobranie należności. 9. Odebranie klucza.10. Uprzejme pożegnanie gościa
*spełnienie życzeń gościa (zamówienie taksówki, zatroszczenie się o bagaż itd.)*zaproszenie do ponownego odwiedzenie naszego hotelu *podziękowanie za skorzystanie z usług hotelu (wręczenie ulotek, folderów)
*życzenie miłej podróży
CHECK-OUT (gdy opiekun grupy akceptuje rachunek a płaci przedsiębiorstwo) 1.Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu gości. 2.Uprzekjme powitanie gości:*na stojąco*z uśmiechem*pierwsi mówimy Dzień Dobry
*używamy zwrotów grzecznościowych 3. Zapytanie gości czy są zadowoloni z pobytu. 4. Zapytanie o imiona, nazwiska i numery pokoi. 5. Ustalenie zakresu płatnych usług z których goście korzystali. 6. Podliczenie i przedstawienie do akceptacji wstępnego rachunku opiekunowi grupy/pilotowi. 7. Odebranie kluczy.
8. Uprzejme pożegnanie gości *spełnienie życzeń gości (zamówienie taksówki, zatroszczenie się o bagaż itd.)
*zaproszenie do ponownego odwiedzenie naszego hotelu*podziękowanie za skorzystanie z usług hotelu (wręczenie ulotek, folderów) *życzenie miłej podróży 9. Wystawienie faktury VAT 10. Wysłanie oryginału.
CHECK-OUT (gdy gość nie płaci i płaci za niego osoba zamawiająca)1.Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu gościa.2.Uprzekjme powitanie gościa:* * * * 3. Zapytanie gościa czy jest zadowolony z pobytu.
4. Zapytanie o imię, nazwisko i numer pokoju. 5. Ustalenie zakresu płatnych usług z których gość korzystał.
6. Odebranie klucza. 7. Uprzejme pożegnanie gościa**** 8. Telefoniczna akceptacja rachunku przez _ _ _ _ _ _
9. Wystawienie faktury VAT (podpisane przez recepcjonistę )10. Wysłanie oryginału faktury VAT do _ _ _ _ _ _ _
CHECK-OUT (gdy gość zabiera fakturę ale nie płaci, a za usługi niektóre płaci gotówką)
1.Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu gościa.2.Uprzekjme powitanie gościa:****3. Zapytanie gościa czy jest zadowolony z pobytu.4. Zapytanie o imię, nazwisko i numer pokoju.
5. Ustalenie zakresu płatnych usług z których gość korzystał.6. Podliczenie i przedstawienie pani/panu_ _ _ _ _ _
do akceptacji wstępnego rachunku. 7. Wystawienie faktury VAT i wręczenie jej _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
8. Pobranie należności od _ _ _ _ _ _ 9. Odebranie klucza.
10. Uprzejme pożegnanie gościa **** 11. Przelew W przypadku, gdy goście nie korzystają z usług nie objętych zamówieniem wykreślamy punkt 8 !
Czynności recepcjonisty związane z pobytem Gości w hotelu:
*Codzienne czynności służby pięter *Przekazywanie korespondencji *Przekazywanie i udzielanie informacji
*Spełnianie indywidualnych życzeń gości *Pilotaż usług dodatkowych *Świadczenie zamawianych usług (gastronomicznych dodatkowych) *Gromadzenie należności na rachunek Gościa
Czynności recepcjonisty związane z wymeldowaniem gości:
*Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu *Uprzejme powitanie gości *Ustalenie zakresu płatnych usług z których korzystali goście *Przedstawienie wstępnego rachunku do akceptacji gościowi
*wystawienie faktury VAT i wręczenie oryginału *pobranie należności *Odebranie kluczy *Uprzejme pożegnanie *Zamknięcie rachunku gości
[ Pobierz całość w formacie PDF ]