CHECK, TECHNIK HOTELARZ

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

CHECK-OUT (osoba indywidualna-płatne gotówką)

1.Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu gościa.2.Uprzekjme powitanie gościa:*na stojąco

*z uśmiechem*pierwsi mówimy Dzień Dobry*używamy zwrotów grzecznościowych 3. Zapytanie gościa czy jest zadowolony z pobytu. 4. Zapytanie o imię, nazwisko i numer pokoju. 5. Ustalenie zakresu płatnych usług z których gość korzystał. 6. Podliczenie i przedstawienie pana/pani _ _   do akceptacji wstępnego rachunku.

7. Wystawienie faktury VAT, wręczenie oryginału panu/pani _ _   (podpisane przez recepcjonistę i gościa, podanie kwoty należności) 8. Pobranie należności. 9. Odebranie klucza.10. Uprzejme pożegnanie gościa

*spełnienie życzeń gościa (zamówienie taksówki, zatroszczenie się o bagaż itd.)*zaproszenie do ponownego odwiedzenie naszego hotelu *podziękowanie za skorzystanie z usług hotelu (wręczenie ulotek, folderów)

*życzenie miłej podróży 

CHECK-OUT (gdy opiekun grupy akceptuje rachunek a płaci przedsiębiorstwo) 1.Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu gości. 2.Uprzekjme powitanie gości:*na stojąco*z uśmiechem*pierwsi mówimy Dzień Dobry

*używamy zwrotów grzecznościowych 3. Zapytanie gości czy są zadowoloni z pobytu. 4. Zapytanie o imiona, nazwiska i numery pokoi. 5. Ustalenie zakresu płatnych usług z których goście korzystali. 6. Podliczenie i przedstawienie do akceptacji wstępnego rachunku  opiekunowi grupy/pilotowi. 7. Odebranie kluczy.

8. Uprzejme pożegnanie gości *spełnienie życzeń gości (zamówienie taksówki, zatroszczenie się o bagaż itd.)

*zaproszenie do ponownego odwiedzenie naszego hotelu*podziękowanie za skorzystanie z usług hotelu (wręczenie ulotek, folderów) *życzenie miłej podróży 9. Wystawienie faktury VAT 10. Wysłanie oryginału.

CHECK-OUT (gdy gość nie płaci i płaci za niego osoba zamawiająca)1.Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu gościa.2.Uprzekjme powitanie gościa:* * * * 3. Zapytanie gościa czy jest zadowolony z pobytu.

4. Zapytanie o imię, nazwisko i numer pokoju. 5. Ustalenie zakresu płatnych usług z których gość korzystał.

6. Odebranie klucza. 7. Uprzejme pożegnanie gościa**** 8. Telefoniczna akceptacja rachunku przez  _ _ _ _ _ _

9. Wystawienie faktury VAT (podpisane przez recepcjonistę )10. Wysłanie oryginału faktury VAT do _ _ _ _ _ _ _

CHECK-OUT (gdy gość zabiera fakturę ale nie płaci, a za usługi niektóre płaci gotówką)

1.Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu gościa.2.Uprzekjme powitanie gościa:****3. Zapytanie gościa czy jest zadowolony z pobytu.4. Zapytanie o imię, nazwisko i numer pokoju.

5. Ustalenie zakresu płatnych usług z których gość korzystał.6. Podliczenie i przedstawienie pani/panu_ _ _ _ _ _

   do akceptacji wstępnego rachunku. 7. Wystawienie faktury VAT i wręczenie jej _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

8. Pobranie należności od _ _ _ _ _ _ 9. Odebranie klucza.

10. Uprzejme pożegnanie gościa **** 11. Przelew  W przypadku, gdy goście nie korzystają z usług nie objętych zamówieniem wykreślamy punkt 8 !

Czynności recepcjonisty  związane  z pobytem Gości  w hotelu:

*Codzienne czynności służby pięter *Przekazywanie korespondencji *Przekazywanie i udzielanie informacji

*Spełnianie indywidualnych życzeń gości *Pilotaż usług dodatkowych *Świadczenie zamawianych usług (gastronomicznych dodatkowych) *Gromadzenie należności na rachunek Gościa

Czynności recepcjonisty związane z wymeldowaniem gości:

*Powiadomienie służby pięter o godzinie wyjazdu *Uprzejme powitanie gości *Ustalenie zakresu płatnych usług  z których korzystali goście *Przedstawienie wstępnego rachunku do akceptacji gościowi

*wystawienie faktury VAT i wręczenie oryginału *pobranie należności *Odebranie kluczy *Uprzejme pożegnanie *Zamknięcie rachunku gości

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agul-net.keep.pl