CHECK LIST C152 EPML FP, PPL(A)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

CHECK LIST C152, 150 (EPML – FLY POLSKA)

 

Lotnisko:

1.       Sprawdzam kierunek i siłę wiatru, stan pasa i ruch lotniskowy.

 

Briefing:

1.       Witam się z obsługą i sprawdzam meteo.

2.       Obliczam trasę (wypełniam i składam plan lotu)

3.       Biorę PDT i słuchawki (klucz od samolotu)

 

Przygotowanie samolotu:

1.       Spuszczam kontrolnie benzynę (brak wody) i wypełniam kwit

2.       Sprawdzam ilość paliwa

3.       Odbezpieczam rurkę Pitota, wolant i sprawdzam kurek paliwa.

4.       Przeciągam pod dystrybutor i tankuję do pełna.(uziemić samolot)

5.       Przepycham samolot na bok (tyłem do zabudowań i samochodów)

 

Przegląd samolotu:

Outside:

1.       lewe koło (klocki i stan bieżnika), lotki i skrzydło

2.       światło i końcówka skrzydła, krawędź natarcia, rurka Pitota, otwór przeciągnięcia

3.       wycieki z pod silnika, amortyzator przedniego koła (na trzy palce),

4.       śmigło -pęknięcia (krawędzie i kołpak), naciąg paska, czystość wlotu powietrza,

5.       światło lądowania, stan oleju między 5 a 6,

6.       czystość szyby przedniej

7.       krawędź natarcia, światło i końcówka skrzydła, lotki i skrzydło,

8.       prawe koło (klocki i stan bieżnika)

9.       ogon i ogranicznik (czy nie skrzywiony), ster wysokości, kierunku,

10.   ogon z drugiej strony

Inside:

1.       stan wskaźników, włączam elektrykę, opuszczam sprawdzam podnoszę klapy

2.       podłączam słuchawki i włączam radio:

-          Mielec Informacja SP-NZC Dzień Dobry /.../

-          Mielec Informacja SP-NZC dla sprawdzenia radia na 119,10

-          (od 1 do 5 - bardzo dobrze)

3.       wyłączam radio

4.       reguluję fotel, zapinam pasy, sprawdzam lotki, ster wysokości i kierunku, hamulce

5.       zakładam nakolannik i przygotowuję mapę

6.       zapisuję STAN SILNIKA

 

Rozruch:

1.       wciskam przycisk mieszanki (jeśli był gaszony odcięciem)

2.       sprawdzam podgrzew i kontroluję przepustnicę

3.       zastrzyki paliwa (3x zimny, 1x ciepły)

4.       komenda: OD ŚMIGŁA, przekręcam klucz i odpalam

5.       sprawdzam KONTROLKĘ CIŚNIENIA OLEJU

6.       czekam chwilkę na wysokich obrotach, ale nie grzeję silnika pod hangarem

7.       włączam światła i włączam RADIO:

-          Mielec Informacja SP-NZC po uruchomieniu pod Fly Polska, kołowanie do pasa w użyciu.

-          (zapisuję wiatr kierunek i siłę, numer pasa, ciśnienie QNH)

-          ciśnienie QNH ..., pas ... SP-NZC (zapisuję)

8.       ruszam zwiększając obroty i obserwując drogę kołowania,

9.       po dojechaniu do pasa zatrzymuję i grzeję silnik, aż temp wskoczy na zielony pasek.

10.   ustawiam sztuczny horyzont, żyrobusolę i sprawdzam wskaźniki

11.   ustawiam SQOK (7000 lub zgodny z informatorem)

12.   sprawdzam iskrowniki i podgrzew gaźnika na 1700 obr/min, przepalam silnik 2500 obr/min

-          Mielec Informacja SP-NZC gotowy do zajęcia pasa w planie (kręgi, strefa, trasa)

-          ...jaki krąg, jakie warunki przelotu

13.   wkołowuję na środek pasa i zatrzymuję, klapy na 10 st., zapisuję GODZINĘ STARTU

 

Start:

1.       na 1,2,3 wciskam przepustnicę (kontra prawą nogą)

2.       rozpędzam do 55 węzłów, lekko podnoszę przód,

3.       na 60 węzłów oderwanie i lekkie wyrównanie dla nabrania prędkości (70 węzłów)

4.       wznoszenie na 70 WĘZŁÓW

- Mielec Informacja SP-NZC startuję

 

Lot po kręgu:

1.       na 900 ft (400 ft ADL) podnoszę klapy, a na 1000 ft (500 ADL) robię 1 zakręt

2.       wyrównuję wcześniej o 10 st niż kierunek

3.       dochodzę do 1500 ft (1000 ADL) i zmniejszam moc na normal,

4.       wykonuję 2 zakręt, lecę równolegle do pasa i w środku zgłaszam

-          z wiatrem SP-NZC

-          ... numer do lądowania

-          jedynka SP-NZC

5.       wykonuję 3 zakręt, włączam podgrzew, zmniejszam moc, wypuszczam klapy na 10 st.

6.       obserwuję lotnisko i zniżam się

 

Lot po trasie:

1.       Zgłaszam opuszczenie strefy lotniskowej:

2.       Mielec Informacja SP-NZC tuż przed opuszczeniem strefy TRA-10A, przechodzę na częstotliwość Kraków Informacja 119,27

3.       Przełączam częstotliwość

-          Kraków Informacja SP-NZC Dzień Dobry (witam ponownie)

-          Kraków Informacja SP-NZC nad ... (a trawersie ..., po starcie z ..., tuż po opuszczeniu strefy ATZ) na wysokości 2500 stóp po QNH 1010 wykonuję trasę ...(wyraźnie i wolno), Cessna 152, SQOK 7000

4.       Nad punktami zgłaszam:

-          Kraków Informacja SP-NZC nad ... (na trawersie), na wysokości 2500 stóp po QNH 1010 wykonuję z kursem na Mielec (z kursem 27 do lotniska)

5.       Używam:

6.       ZROZUMIAŁEM, NADAWAJ, Z ZAMIAREM, W PLANIE, RUCH OBSERWUJĘ

 

Lądowanie:

1.       robię 4 zakręt, włączam światła lądowania i zgłaszam

-          na (krótkiej, długiej) prostej (konwojer, touch&go lub pełne lądowanie) SP-NZC

2.       utrzymuję prędkość 70 kn, zmniejszam moc lub całkiem ujmuję,

3.       wolantem poziomo skrzydła, nogami środek pasa, szybuję na stały punkt,

4.       nad ziemią wyrównuję, wytrzymuję i siadam, utrzymując kierunek,

5.       hamuję impulsowo i spokojnie do zatrzymania (lub wyłączam podgrzew i pełen gaz do startu...)

6.       zapisuję GODZINĘ LĄDOWANIA

7.       podnoszę klapy, gaszę światła lądowania

8.       toczący się samolot skierowuję na drogę kołowania i po opuszczeniu pasa

-          pas wolny, dziękuję SP-NZC

9.       kołowanie i parkowanie z obserwacją

10.   hamuję, gaszę radio, daję trochę gazu i gaszę przyciskiem mieszanki paliwa,

11.   gaszę światła, wyjmuję kluczy, wyłączam elektrykę

12.   zapisuję STAN SILNIKA

13.   sprzątam kabinę i odholowuję na miejsce postoju

14.   blokuję wolant i zabezpieczam rurkę Pitota

 

Briefing:

1.       oddaję klucz

2.       wypełniam PDT i listę wzlotów

3.       żegnam się z obsługą

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agul-net.keep.pl