CHECK LIST C152 EPML FP small, PPL(A)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

CHECK LIST C152, 150 (EPML – FLY POLSKA)

Lotnisko:

1.        Sprawdzam kierunek i siłę wiatru, stan pasa i ruch lotniskowy.

Briefing:

1.        Witam się z obsługą i sprawdzam meteo.

2.        Obliczam trasę (wypełniam i składam plan lotu)

3.        Biorę PDT i słuchawki (klucz od samolotu)

Przygotowanie samolotu:

1.        Spuszczam kontrolnie benzynę (brak wody) i wypełniam kwit

2.        Sprawdzam ilość paliwa

3.        Odbezpieczam rurkę Pitota, wolant i sprawdzam kurek paliwa.

4.        Przeciągam pod dystrybutor i tankuję do pełna.(uziemić samolot)

5.        Przepycham samolot na bok (tyłem do zabudowań i samochodów)

Przegląd samolotu Outside:

1.        lewe koło (klocki i stan bieżnika), lotki i skrzydło

2.        światło i końcówka skrzydła, krawędź natarcia, rurka Pitota, otwór przeciągnięcia

3.        wycieki z pod silnika, amortyzator przedniego koła (na trzy palce),

4.        śmigło -pęknięcia (krawędzie i kołpak), naciąg paska, czystość wlotu powietrza,

5.        światło lądowania, stan oleju między 5 a 6,

6.        czystość szyby przedniej

7.        krawędź natarcia, światło i końcówka skrzydła, lotki i skrzydło,

8.        prawe koło (klocki i stan bieżnika)

9.        ogon i ogranicznik (czy nie skrzywiony), ster wysokości, kierunku, ogon z drugiej strony

Przegląd samolotu Inside:

1.        stan wskaźników, włączam elektrykę, opuszczam sprawdzam podnoszę klapy

2.        podłączam słuchawki i włączam radio:

-           Mielec Informacja SP-NZC Dzień Dobry /.../

-           Mielec Informacja SP-NZC dla sprawdzenia radia na 119,10 (1-5)

3.        wyłączam radio

4.        reguluję fotel, zapinam pasy, sprawdzam lotki, ster wysokości i kierunku, hamulce

5.        zakładam nakolannik i przygotowuję mapę, zapisuję STAN SILNIKA

Rozruch:

1.        wciskam przycisk mieszanki (jeśli był gaszony odcięciem)

2.        sprawdzam podgrzew i kontroluję przepustnicę

3.        zastrzyki paliwa (3x zimny, 1x ciepły)

4.        komenda: OD ŚMIGŁA, przekręcam klucz i odpalam

5.        sprawdzam KONTROLKĘ CIŚNIENIA OLEJU

6.        czekam chwilkę na wysokich obrotach, ale nie grzeję silnika pod hangarem

7.        włączam światła i włączam RADIO:

-           Mielec Informacja SP-NZC po uruchomieniu pod Fly Polska, kołowanie do pasa w użyciu.

-           (zapisuję wiatr kierunek i siłę, numer pasa, ciśnienie QNH)

-           ciśnienie QNH ..., pas ... SP-NZC (zapisuję)

8.        ruszam zwiększając obroty i obserwując drogę kołowania,

9.        po dojechaniu do pasa zatrzymuję i grzeję silnik, aż temp wskoczy na zielony pasek.

10.     ustawiam sztuczny horyzont, żyrobusolę i sprawdzam wskaźniki

11.     ustawiam SQOK (7000 lub zgodny z informatorem)

12.     sprawdzam iskrowniki i podgrzew gaźnika na 1700 obr/min, przepalam silnik

-           Mielec Informacja SP-NZC gotowy do zajęcia pasa w planie (kręgi, strefa, trasa)

-           ...jaki krąg, jakie warunki przelotu

13.    wkołowuję na środek pasa i zatrzymuję, klapy na 10 st., zapisuję GODZINĘ STARTU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Start:

1.        na 1,2,3 wciskam przepustnicę (kontra prawą nogą)

2.        rozpędzam do 55 węzłów, lekko podnoszę przód,

3.        na 60 węzłów oderwanie i lekkie wyrównanie dla nabrania prędkości (70 węzłów)

4.        wznoszenie na 70 WĘZŁÓW

- Mielec Informacja SP-NZC startuję

Lot po kręgu:

1.        na 900 ft (400 ft ADL) podnoszę klapy, a na 1000 ft (500 ADL) robię 1 zakręt

2.        wyrównuję wcześniej o 10 st niż kierunek

3.        dochodzę do 1500 ft (1000 ADL) i zmniejszam moc na normal,

4.        wykonuję 2 zakręt, lecę równolegle do pasa i w środku zgłaszam

-           z wiatrem SP-NZC

-           ... numer do lądowania

-           jedynka SP-NZC

5.        wykonuję 3 zakręt, włączam podgrzew, zmniejszam moc, wypuszczam klapy na 10 st.

6.        obserwuję lotnisko i zniżam się

Lot po trasie:

1.        Zgłaszam opuszczenie strefy lotniskowej:

2.        Mielec Informacja SP-NZC tuż przed opuszczeniem strefy TRA-10A, przechodzę na częstotliwość Kraków Informacja 119,27

3.        Przełączam częstotliwość

-           Kraków Informacja SP-NZC Dzień Dobry (witam ponownie)

-           Kraków Informacja SP-NZC nad ... (a trawersie ..., po starcie z ..., tuż po opuszczeniu strefy ATZ) na wysokości 2500 stóp po QNH 1010 wykonuję trasę ...(wyraźnie i wolno), Cessna 152, SQOK 7000

4.        Nad punktami zgłaszam:

-           Kraków Informacja SP-NZC nad ... (na trawersie), na wysokości 2500 stóp po QNH 1010 wykonuję z kursem na Mielec (z kursem 27 do lotniska)

5.        ZROZUMIAŁEM, NADAWAJ, Z ZAMIAREM, W PLANIE, RUCH OBSERWUJĘ

Lądowanie:

1.        robię 4 zakręt, włączam światła lądowania i zgłaszam

-           na (krótkiej, długiej) prostej (konwojer, touch&go lub pełne lądowanie) SP-NZC

2.        utrzymuję prędkość 70 kn, zmniejszam moc lub całkiem ujmuję,

3.        wolantem poziomo skrzydła, nogami środek pasa, szybuję na stały punkt,

4.        nad ziemią wyrównuję, wytrzymuję i siadam, utrzymując kierunek,

5.        hamuję impulsowo i spokojnie do zatrzymania (lub wyłączam podgrzew i pełen gaz do startu...)

6.        zapisuję GODZINĘ LĄDOWANIA, podnoszę klapy, gaszę światła lądowania

7.        toczący się samolot skierowuję na drogę kołowania i po opuszczeniu pasa

-           pas wolny, dziękuję SP-NZC

8.        kołowanie i parkowanie z obserwacją

9.        hamuję, gaszę radio, daję trochę gazu i gaszę przyciskiem mieszanki paliwa,

10.     gaszę światła, wyjmuję kluczy, wyłączam elektrykę

11.     zapisuję STAN SILNIKA, sprzątam kabinę i odholowuję na miejsce postoju

12.     blokuję wolant i zabezpieczam rurkę Pitota

Briefing:

1.        oddaję klucz, wypełniam PDT i listę wzlotów, żegnam się z obsługą

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agul-net.keep.pl