CHECK LIST C152 EPML FP small, PPL(A)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
CHECK LIST C152, 150 (EPML – FLY POLSKA)
Lotnisko:
1. Sprawdzam kierunek i siłę wiatru, stan pasa i ruch lotniskowy.
Briefing:
1. Witam się z obsługą i sprawdzam meteo.
2. Obliczam trasę (wypełniam i składam plan lotu)
3. Biorę PDT i słuchawki (klucz od samolotu)
Przygotowanie samolotu:
1. Spuszczam kontrolnie benzynę (brak wody) i wypełniam kwit
2. Sprawdzam ilość paliwa
3. Odbezpieczam rurkę Pitota, wolant i sprawdzam kurek paliwa.
4. Przeciągam pod dystrybutor i tankuję do pełna.(uziemić samolot)
5. Przepycham samolot na bok (tyłem do zabudowań i samochodów)
Przegląd samolotu Outside:
1. lewe koło (klocki i stan bieżnika), lotki i skrzydło
2. światło i końcówka skrzydła, krawędź natarcia, rurka Pitota, otwór przeciągnięcia
3. wycieki z pod silnika, amortyzator przedniego koła (na trzy palce),
4. śmigło -pęknięcia (krawędzie i kołpak), naciąg paska, czystość wlotu powietrza,
5. światło lądowania, stan oleju między 5 a 6,
6. czystość szyby przedniej
7. krawędź natarcia, światło i końcówka skrzydła, lotki i skrzydło,
8. prawe koło (klocki i stan bieżnika)
9. ogon i ogranicznik (czy nie skrzywiony), ster wysokości, kierunku, ogon z drugiej strony
Przegląd samolotu Inside:
1. stan wskaźników, włączam elektrykę, opuszczam sprawdzam podnoszę klapy
2. podłączam słuchawki i włączam radio:
- Mielec Informacja SP-NZC Dzień Dobry /.../
- Mielec Informacja SP-NZC dla sprawdzenia radia na 119,10 (1-5)
3. wyłączam radio
4. reguluję fotel, zapinam pasy, sprawdzam lotki, ster wysokości i kierunku, hamulce
5. zakładam nakolannik i przygotowuję mapę, zapisuję STAN SILNIKA
Rozruch:
1. wciskam przycisk mieszanki (jeśli był gaszony odcięciem)
2. sprawdzam podgrzew i kontroluję przepustnicę
3. zastrzyki paliwa (3x zimny, 1x ciepły)
4. komenda: OD ŚMIGŁA, przekręcam klucz i odpalam
5. sprawdzam KONTROLKĘ CIŚNIENIA OLEJU
6. czekam chwilkę na wysokich obrotach, ale nie grzeję silnika pod hangarem
7. włączam światła i włączam RADIO:
- Mielec Informacja SP-NZC po uruchomieniu pod Fly Polska, kołowanie do pasa w użyciu.
- (zapisuję wiatr kierunek i siłę, numer pasa, ciśnienie QNH)
- ciśnienie QNH ..., pas ... SP-NZC (zapisuję)
8. ruszam zwiększając obroty i obserwując drogę kołowania,
9. po dojechaniu do pasa zatrzymuję i grzeję silnik, aż temp wskoczy na zielony pasek.
10. ustawiam sztuczny horyzont, żyrobusolę i sprawdzam wskaźniki
11. ustawiam SQOK (7000 lub zgodny z informatorem)
12. sprawdzam iskrowniki i podgrzew gaźnika na 1700 obr/min, przepalam silnik
- Mielec Informacja SP-NZC gotowy do zajęcia pasa w planie (kręgi, strefa, trasa)
- ...jaki krąg, jakie warunki przelotu
13. wkołowuję na środek pasa i zatrzymuję, klapy na 10 st., zapisuję GODZINĘ STARTU
Start:
1. na 1,2,3 wciskam przepustnicę (kontra prawą nogą)
2. rozpędzam do 55 węzłów, lekko podnoszę przód,
3. na 60 węzłów oderwanie i lekkie wyrównanie dla nabrania prędkości (70 węzłów)
4. wznoszenie na 70 WĘZŁÓW
- Mielec Informacja SP-NZC startuję
Lot po kręgu:
1. na 900 ft (400 ft ADL) podnoszę klapy, a na 1000 ft (500 ADL) robię 1 zakręt
2. wyrównuję wcześniej o 10 st niż kierunek
3. dochodzę do 1500 ft (1000 ADL) i zmniejszam moc na normal,
4. wykonuję 2 zakręt, lecę równolegle do pasa i w środku zgłaszam
- z wiatrem SP-NZC
- ... numer do lądowania
- jedynka SP-NZC
5. wykonuję 3 zakręt, włączam podgrzew, zmniejszam moc, wypuszczam klapy na 10 st.
6. obserwuję lotnisko i zniżam się
Lot po trasie:
1. Zgłaszam opuszczenie strefy lotniskowej:
2. Mielec Informacja SP-NZC tuż przed opuszczeniem strefy TRA-10A, przechodzę na częstotliwość Kraków Informacja 119,27
3. Przełączam częstotliwość
- Kraków Informacja SP-NZC Dzień Dobry (witam ponownie)
- Kraków Informacja SP-NZC nad ... (a trawersie ..., po starcie z ..., tuż po opuszczeniu strefy ATZ) na wysokości 2500 stóp po QNH 1010 wykonuję trasę ...(wyraźnie i wolno), Cessna 152, SQOK 7000
4. Nad punktami zgłaszam:
- Kraków Informacja SP-NZC nad ... (na trawersie), na wysokości 2500 stóp po QNH 1010 wykonuję z kursem na Mielec (z kursem 27 do lotniska)
5. ZROZUMIAŁEM, NADAWAJ, Z ZAMIAREM, W PLANIE, RUCH OBSERWUJĘ
Lądowanie:
1. robię 4 zakręt, włączam światła lądowania i zgłaszam
- na (krótkiej, długiej) prostej (konwojer, touch&go lub pełne lądowanie) SP-NZC
2. utrzymuję prędkość 70 kn, zmniejszam moc lub całkiem ujmuję,
3. wolantem poziomo skrzydła, nogami środek pasa, szybuję na stały punkt,
4. nad ziemią wyrównuję, wytrzymuję i siadam, utrzymując kierunek,
5. hamuję impulsowo i spokojnie do zatrzymania (lub wyłączam podgrzew i pełen gaz do startu...)
6. zapisuję GODZINĘ LĄDOWANIA, podnoszę klapy, gaszę światła lądowania
7. toczący się samolot skierowuję na drogę kołowania i po opuszczeniu pasa
- pas wolny, dziękuję SP-NZC
8. kołowanie i parkowanie z obserwacją
9. hamuję, gaszę radio, daję trochę gazu i gaszę przyciskiem mieszanki paliwa,
10. gaszę światła, wyjmuję kluczy, wyłączam elektrykę
11. zapisuję STAN SILNIKA, sprzątam kabinę i odholowuję na miejsce postoju
12. blokuję wolant i zabezpieczam rurkę Pitota
Briefing:
1. oddaję klucz, wypełniam PDT i listę wzlotów, żegnam się z obsługą
[ Pobierz całość w formacie PDF ]