CESSNA czeklista 1, Instrukcja użytkowania w locie

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

 

Czek lista samolotu Cessna – 150

 

Przed zajęciem miejsca w kabinie sprawdzić, czy wszystkie wyłączniki są w pozycji wyłączone (klapy schowane) oraz sprawdzić ogólnie stan przyrządów w kabinie.

 

Po zajęciu miejsca w kabinie należy:

 

1.      ustawić fotel w położenie takie, aby można było swobodnie w pełnym zakresie wychylić lotki, ster wysokości i ster kierunku;

2.      zapiąć pasy, sprawdzić zamknięcie kabiny;

3.      sprawdzić (otworzyć) zawór paliwa – powinien być w położeniu ON;

4.      sprawdzić (zamknąć) dźwignie poprawki wysokości;

5.      sprawdzić zablokowanie pompki zastrzykowej paliwa (użyć pompkę wg potrzeb);

6.      ustawić przepustnicę w położenie ¼ otwarta;

7.      włączyć napięcie elektryczne – włącznikiem w pozycje ON;

8.      uruchomić silnik

9.      ustalić obroty silnika 1000 obr/min;

10.  sprawdzić ciśnienie oleju – oraz pozostałe przyrządy kontroli pracy silnika (wskazówki przyrządów powinny znajdować się na zielonym polu);

11.  po 30 – 60 sekundach zwiększyć obroty silnika do 1700 obr/min;

12.  sprawdzić pracę iskrowników (dopuszczalny spadek obrotów – 75 obr/min);

13.  przed wykołowaniem włączyć radiostację (sprawdzić ustawienie właściwej częstotliwości); uzgodnić busolę.

Po wykołowaniu

 

1.      Wypuścić klapy w położenie 10 st.

2.      Sprawdź prawidłowość wskazań przyrządów kontroli silnika

3.      Po zwiększeniu obrotów do max. zablokuj dźwignię przepustnicy

 

 

 

   Po starie  H= 50m

 

1.      Schowaj klapy

2.      Zredukuj obroty s-ka do2450 obr/min i utrzymuj je do osiągnięcia nakazanej wysokości lotu

 

   Do lądowania po III zakręcie

1.      Odblokuj dzwignię przepustnicy

2.      Zmniejsz obroty do wartości umożliwiającej lot na zniżaniu z   opadaniem 2-3 m/s przy v=140 km/h

3.      Wypuść klapy w położenie 10 st.

 

   Po IV zakręcie

 

1.      Wypuść klay w położenie do lądowania w zależności od kierunku i prędkości wiatru oraz kąta wizowania względem punktu wyrównania

 

   Po wylądowaniu

 

1.  Schowaj klapy

 

   Po zakołowaniu na stojankę

 

1.      Ostudzić s-k w czasie 60 s

2.      Wyłącz silnik wyciągając dżwignię poprawki wysokości

3.      Wyłącz iskrowniki

4.      Przestaw dzwignię składu mieszanki w położenie do lotu

5.      Wyłącz radiostację

6.      Wyłącz urządzenia w kabinie

7.      Wyłącz główny wyłączni sieci elektrycznej

8.      Rozepnij pasy i opuść samolot

                

 

Czek lista samolotu Cessna – 150

 

Przed zajęciem miejsca w kabinie sprawdzić, czy wszystkie wyłączniki są w pozycji wyłączone (klapy schowane) oraz sprawdzić ogólnie stan przyrządów w kabinie.

 

Po zajęciu miejsca w kabinie należy:

 

14.  ustawić fotel w położenie takie, aby można było swobodnie w pełnym zakresie wychylić lotki, ster wysokości i ster kierunku;

15.  zapiąć pasy, sprawdzić zamknięcie kabiny;

16.  sprawdzić (otworzyć) zawór paliwa – powinien być w położeniu ON;

17.  sprawdzić (zamknąć) dźwignie poprawki wysokości;

18.  sprawdzić zablokowanie pompki zastrzykowej paliwa (użyć pompkę wg potrzeb);

19.  ustawić przepustnicę w położenie ¼ otwarta;

20.  włączyć napięcie elektryczne – włącznikiem w pozycje ON;

21.  uruchomić silnik

22.  ustalić obroty silnika 1000 obr/min;

23.  sprawdzić ciśnienie oleju – oraz pozostałe przyrządy kontroli pracy silnika (wskazówki przyrządów powinny znajdować się na zielonym polu);

24.  po 30 – 60 sekundach zwiększyć obroty silnika do 1700 obr/min;

25.  sprawdzić pracę iskrowników (dopuszczalny spadek obrotów – 75 obr/min);

26.  przed wykołowaniem włączyć radiostację (sprawdzić ustawienie właściwej częstotliwości); uzgodnić busolę.

Po wykołowaniu

 

4.      Wypuścić klapy w położenie 10 st.

5.      Sprawdź prawidłowość wskazań przyrządów kontroli silnika

6.      Po zwiększeniu obrotów do max. zablokuj dźwignię przepustnicy

 

 

 

   Po starie  H= 50m

 

3.      Schowaj klapy

4.      Zredukuj obroty s-ka do2450 obr/min i utrzymuj je do osiągnięcia nakazanej wysokości lotu

 

   Do lądowania po III zakręcie

4.      Odblokuj dzwignię przepustnicy

5.      Zmniejsz obroty do wartości umożliwiającej lot na zniżaniu z   opadaniem 2-3 m/s przy v=140 km/h

6.      Wypuść klapy w położenie 10 st.

 

   Po IV zakręcie

 

2.      Wypuść klay w położenie do lądowania w zależności od kierunku i prędkości wiatru oraz kąta wizowania względem punktu wyrównania

 

   Po wylądowaniu

 

2.  Schowaj klapy

 

   Po zakołowaniu na stojankę

 

9.      Ostudzić s-k w czasie 60 s

10.  Wyłącz silnik wyciągając dżwignię poprawki wysokości

11.  Wyłącz iskrowniki

12.  Przestaw dzwignię składu mieszanki w położenie do lotu

13.  Wyłącz radiostację

14.  Wyłącz urządzenia w kabinie

15.  Wyłącz główny wyłączni sieci elektrycznej

16.  Rozepnij pasy i opuść samolot

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agul-net.keep.pl