CESSNA czeklista 1, Instrukcja użytkowania w locie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Czek lista samolotu Cessna – 150
Przed zajęciem miejsca w kabinie sprawdzić, czy wszystkie wyłączniki są w pozycji wyłączone (klapy schowane) oraz sprawdzić ogólnie stan przyrządów w kabinie.
Po zajęciu miejsca w kabinie należy:
1. ustawić fotel w położenie takie, aby można było swobodnie w pełnym zakresie wychylić lotki, ster wysokości i ster kierunku;
2. zapiąć pasy, sprawdzić zamknięcie kabiny;
3. sprawdzić (otworzyć) zawór paliwa – powinien być w położeniu ON;
4. sprawdzić (zamknąć) dźwignie poprawki wysokości;
5. sprawdzić zablokowanie pompki zastrzykowej paliwa (użyć pompkę wg potrzeb);
6. ustawić przepustnicę w położenie ¼ otwarta;
7. włączyć napięcie elektryczne – włącznikiem w pozycje ON;
8. uruchomić silnik
9. ustalić obroty silnika 1000 obr/min;
10. sprawdzić ciśnienie oleju – oraz pozostałe przyrządy kontroli pracy silnika (wskazówki przyrządów powinny znajdować się na zielonym polu);
11. po 30 – 60 sekundach zwiększyć obroty silnika do 1700 obr/min;
12. sprawdzić pracę iskrowników (dopuszczalny spadek obrotów – 75 obr/min);
13. przed wykołowaniem włączyć radiostację (sprawdzić ustawienie właściwej częstotliwości); uzgodnić busolę.
Po wykołowaniu
1. Wypuścić klapy w położenie 10 st.
2. Sprawdź prawidłowość wskazań przyrządów kontroli silnika
3. Po zwiększeniu obrotów do max. zablokuj dźwignię przepustnicy
Po starie H= 50m
1. Schowaj klapy
2. Zredukuj obroty s-ka do2450 obr/min i utrzymuj je do osiągnięcia nakazanej wysokości lotu
Do lądowania po III zakręcie
1. Odblokuj dzwignię przepustnicy
2. Zmniejsz obroty do wartości umożliwiającej lot na zniżaniu z opadaniem 2-3 m/s przy v=140 km/h
3. Wypuść klapy w położenie 10 st.
Po IV zakręcie
1. Wypuść klay w położenie do lądowania w zależności od kierunku i prędkości wiatru oraz kąta wizowania względem punktu wyrównania
Po wylądowaniu
1. Schowaj klapy
Po zakołowaniu na stojankę
1. Ostudzić s-k w czasie 60 s
2. Wyłącz silnik wyciągając dżwignię poprawki wysokości
3. Wyłącz iskrowniki
4. Przestaw dzwignię składu mieszanki w położenie do lotu
5. Wyłącz radiostację
6. Wyłącz urządzenia w kabinie
7. Wyłącz główny wyłączni sieci elektrycznej
8. Rozepnij pasy i opuść samolot
Czek lista samolotu Cessna – 150
Przed zajęciem miejsca w kabinie sprawdzić, czy wszystkie wyłączniki są w pozycji wyłączone (klapy schowane) oraz sprawdzić ogólnie stan przyrządów w kabinie.
Po zajęciu miejsca w kabinie należy:
14. ustawić fotel w położenie takie, aby można było swobodnie w pełnym zakresie wychylić lotki, ster wysokości i ster kierunku;
15. zapiąć pasy, sprawdzić zamknięcie kabiny;
16. sprawdzić (otworzyć) zawór paliwa – powinien być w położeniu ON;
17. sprawdzić (zamknąć) dźwignie poprawki wysokości;
18. sprawdzić zablokowanie pompki zastrzykowej paliwa (użyć pompkę wg potrzeb);
19. ustawić przepustnicę w położenie ¼ otwarta;
20. włączyć napięcie elektryczne – włącznikiem w pozycje ON;
21. uruchomić silnik
22. ustalić obroty silnika 1000 obr/min;
23. sprawdzić ciśnienie oleju – oraz pozostałe przyrządy kontroli pracy silnika (wskazówki przyrządów powinny znajdować się na zielonym polu);
24. po 30 – 60 sekundach zwiększyć obroty silnika do 1700 obr/min;
25. sprawdzić pracę iskrowników (dopuszczalny spadek obrotów – 75 obr/min);
26. przed wykołowaniem włączyć radiostację (sprawdzić ustawienie właściwej częstotliwości); uzgodnić busolę.
Po wykołowaniu
4. Wypuścić klapy w położenie 10 st.
5. Sprawdź prawidłowość wskazań przyrządów kontroli silnika
6. Po zwiększeniu obrotów do max. zablokuj dźwignię przepustnicy
Po starie H= 50m
3. Schowaj klapy
4. Zredukuj obroty s-ka do2450 obr/min i utrzymuj je do osiągnięcia nakazanej wysokości lotu
Do lądowania po III zakręcie
4. Odblokuj dzwignię przepustnicy
5. Zmniejsz obroty do wartości umożliwiającej lot na zniżaniu z opadaniem 2-3 m/s przy v=140 km/h
6. Wypuść klapy w położenie 10 st.
Po IV zakręcie
2. Wypuść klay w położenie do lądowania w zależności od kierunku i prędkości wiatru oraz kąta wizowania względem punktu wyrównania
Po wylądowaniu
2. Schowaj klapy
Po zakołowaniu na stojankę
9. Ostudzić s-k w czasie 60 s
10. Wyłącz silnik wyciągając dżwignię poprawki wysokości
11. Wyłącz iskrowniki
12. Przestaw dzwignię składu mieszanki w położenie do lotu
13. Wyłącz radiostację
14. Wyłącz urządzenia w kabinie
15. Wyłącz główny wyłączni sieci elektrycznej
16. Rozepnij pasy i opuść samolot
[ Pobierz całość w formacie PDF ]