X



CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU, EKSPERYMENTY

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

 

Program zajęć pozalekcyjnych „SZKOLNEGO KLUBU MŁODEGO BADACZA” jest skierowany do uczniów klas I-III, którzy interesują się tematyką przyrodniczą i geograficzną. Jest to program, który powstał w odpowiedzi na potrzeby „młodych naukowców” zasypujących pytaniami nauczyciela, np. dlaczego?, jak to się dzieje?, skąd to się bierze?

Zajęcia prowadzi nauczycielka Maria Fedorowicz

W dobie telewizji zalewu informacji , wzmożonej ciekawości świata , dzieci zadają często nauczycielom pytania, na które trudno odpowiedzieć jednym słowem lub zdaniem. Często naukowe podejście nauczyciela do zaistniałego problemu na długo może zniechęcić młodego człowieka do twórczego spojrzenia na świat.

 

Program jest realizowany na zajęciach pozalekcyjnych w kl. I-III, które odbywają się raz w tygodniu.

W realizacji programu będą wykorzystane :

-gry dydaktyczne np. ”Powietrze i woda”,

„Żywioły w przedszkolu”

-wydawnictwa popularnonaukowe będące na

wyposażeniu szkoły „Młody naukowiec”

(eksperymenty i doświadczenia dotyczące muzyki

i fal dźwiękowych), „Młody naukowiec”

(eksperymenty i doświadczenia z parą wodną

i roztworami wodnymi)

(eksperymenty i doświadczenia dotyczące powietrza

 

CELE EDUKACYJNE

 

1. Cel główny:

- wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia z uwzględnieniem jego specyficznych potrzeb edukacyjnych,

- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i geograficznych uczniów.

 

2. Cele szczegółowe:

** kształtowanie umiejętności twórczego modyfikowanie zdobytych wiadomości poprzez dostrzeganie i rozwiązywanie problemów,

** rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności,

** rozwijanie i wzmacnianie naturalnego pędu do poznawania świata planowania własnych badań, testowania własnych hipotez

** kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole, skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i brania pod uwagę poglądów innych kolegów

** doskonalenie uwagi i logicznego myślenia oraz wyciągania wniosków na podstawie doświadczeń i własnych obserwacji

** zdobycie umiejętności poszukiwania wiadomości w różnych źródłach informacji

 

OCZEKIWANE EFEKTY PRACY UCZNIA

W wyniku realizacji programu uczeń powinien:

·         rozwijać swoje zainteresowania,

·         całościowo postrzegać rzeczywistość przyrodniczą,

·         umieć rozwiązywać nurtujące problemy w sposób twórczy,

·         umieć wyciągać wnioski na podstawie

·         przeprowadzonych doświadczeń,

·         być wrażliwym na piękno otaczającego go świata

·         dostrzegać jego zagrożenia i umieć go chronić,

·         umieć poszukiwać wiadomości we wszystkich

·         dostępnych źródłach informacji,

·         umieć współpracować w grupie ,

·         dzielić się swoimi doświadczeniami ,

·         prezentować własny punkt widzenia ,

·         szanować poglądy innych rówieśników ,

·         powinien rozumieć podstawowe zjawiska omawiane

·         na zajęciach i umieć je wytłumaczyć .

 

 

 

Na zakończenie realizacji projeku została zorganizowana uroczystość, której celem była promocja rezultatów projektu. Uczniowie ze Szkoolnego Klubu Młodego Badacza przygotowali

kilka ekserymentów, które ich zdaniem były najciekawsze.

 

Zdjęcia z uroczystości można obejrzeć :)

 

 

 

CELE EDUKACYJNE

 

1. Cel główny:

- wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia z uwzględnieniem jego specyficznych potrzeb edukacyjnych,

- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i geograficznych uczniów.

2. Cele szczegółowe:

** kształtowanie umiejętności twórczego modyfikowanie zdobytych wiadomości poprzez dostrzeganie i rozwiązywanie problemów,

** rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności,

** rozwijanie i wzmacnianie naturalnego pędu do poznawania świata planowania własnych badań, testowania własnych hipotez

** kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole, skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i brania pod uwagę poglądów innych kolegów

** doskonalenie uwagi i logicznego myślenia oraz wyciągania wniosków na podstawie doświadczeń i własnych obserwacji

** zdobycie umiejętności poszukiwania wiadomości w różnych źródłach informacji

 

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agul-net.keep.pl


  • Drogi uĹźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.