CD2DVD.Czyli jak przerobić obraz CD na DVD, Jak przerobić obraz CD na DVD
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
[PS2] CD2DVD - czyli jak przerobić obraz CD na DVD
Wstęp
Wyobraźmy sobie sytuację kiedy nasza PS2 przestaje odczytywać CD-ROM / -R / RW (choć znacznie częściej się zdarza brak odczytu DVD). Zamiast załamać ręce wystarczy "przerobić" obraz z CD na DVD i dalej się cieszyć z gry (oczywiście mam na myśli pozycje, które zostały wydane na CD).
FAQ:
"Czy muszę zachować identyczne LBA jak na CD ?"
Nie musisz, a nawet nie możesz ponieważ nie jest to możliwe. CD "zaczyna się" od co najmniej 23 sektora podczas gdy DVD od co najmniej 266. To co jest istotne (nie zawsze) to kolejność plików na płycie względem LBA danej gry na CD.
"Czy kiedy przenoszę program na DVD muszę pilnować LBA ?"
Nie musisz.
"Czy koniecznie muszę zmienić wszystkie Media-Check na DVD ?"
Bezdyskusyjnie tak. W przeciwnym razie po bootscreenie będzięsz mógł w nieskończoność, oglądać gustowny, czarny ekran :)
"Czy muszę zmienić Media-Check kiedy nagrywam homebrew ?"
Nie, programy scenowe nie są w ten sposób zabezpieczane.
"Czy muszę zmienić Media-Check kiedy nagrywam DVD5RIPa ?"
Systuacja wygląda identycznie jak przy grze wydanej na CD-ROM.
"Czy mogę nagrać na DVD grę z PSXa ?"
Niestety nie. Bez zewnętrznego loadera (którego nikt jeszcze nie napisał) jest to niemożliwe. Tym bardziej, że straciło by się wszystkie dane pochodzące z subkanałów.
Kopiujemy pliki z płyty
Na samym początku należy przekopiować z płyty wszystkie znajdujące się na niej pliki. Do tego celu mogę polecić dwa programy:
ISO Buster (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.6)
1) Otwieramy nasz program Powinno pojawić się nasze "drzewko" całej sesji, a po prawej "zestaw plików".
2.) Klikamy na zakładkę z LBA w prawym okienku. Wszystkie pliki powinny teraz zostać posortowane względem najniższej wartości LBA.
3.) Klikamy w lewym oknie na czerwony kwadracik z napisem iso prawym przyciskiem myszy. Najeżdżamy i klikamy na "Directory tree and file information/List tree-info (in Edit Window)/LBA, Relative Path". Pojawi się nowe okienko. Zapisujemy naszą listę w *.txt
4.) Zaznaczamy wszystkie pliki w iso i klikamy na nie prawym przyciskiem myszy. Wybieramy "Extract objects".
Wybieramy miejsce, do którego program przekopiuje wszystkie pliki z płyty (jeśli pojawią się nam błędy odczytu ignorujemy wszystkie).
Media-Check
Część gier (nie wszystkie) sprawdza rodzaj nośnika, na którym jest nagrana gra. Czym to sprawdzić i jak się tego pozbyć (zmienić)? Poniżej podałem kilka sposobów, warto jednak zaznaczyć iż modyfikacja tych wpisów może zakończyć się "uszkodzeniem" danego pliku. Dobrze zawsze zrobić jego kopię. W razie gdyby nasz RIP gry "nie wystartował", ponawiamy całą operację (w przypadku kiedy ponownie media check nie zostanie poprawnie usunięty, próbujemy inną, nowszą wersją programu).
Zdecydowana większość gier posiada takie "checki" (starsze gry rzadziej, nowe wszystkie).
DVD Scan (Win9x/NT) (testowane na wersji 3.7 build 151004)
1.) Otwieramy nasz program i zaznaczamy opcję DVD.
2.) Klikamy na "Options". Zaznaczamy "yes" przy "auto-media checks".
...
http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/PS2cd2dvd/strona2.php
Budujemy obraz
Nero Burning Rom (Win9x/NT; Linux) (testowane na wersji 6.6.0.6)
1.) Otwieramy program i zamykamy kreatora, który się zaraz wyświetli
2.) Wybieramy naszą nagrywarkę (lub jeśli chcemy utworzyć obraz "Image Recoreder") i wybieramy z "Menu/File/New"
3.) Wybieramy typ kompilacji DVD-ROM (UDF/ISO)
4.) Przechodzimy na zakładkę "Multisession". Zaznaczamy "No Multisession"
5.) Przechodzimy na zakładkę "ISO". "Data Mode powinna być niepodświetlona i ustawiona na Mode 1". Ustawiamy teraz:
- "File System: ISO 9660"
- "File Name Lenght (ISO): Max of 11 = 8 + 3 chars (Level 1)"
- "Character Set (ISO): ISO 9660 (Standard ISO CD-ROM)
"Relax restrictions:
- Allow path deph of more than 8 directories powinna być zaznaczona
- Allow more than 255 characters in path powinna być zaznaczona
- Do not add the ';1' ISO file version extension" powinna być nie zaznaczona
- "Relax restrictions:/ Allow more than 64 characters for Joliet names" powinna być nie podświetlona.
6.) Przechodzimy na zakładkę "UDF". Ustawiamy na "Physical Partition" i "UDF 1.02". "Force DVD-Video compatybility mode (required for Xbox TM) powinna być nie zaznaczona.
7.) Przechodzimy na zakładkę "Burn" i ustawiamy prędkosć zapisu na x2-x4. Klikamy na "New".
8.) Przeciągamy interesujące nas pliki do programu i klikamy na ikonkę z zapałką :]
9.) Kiedy proces zapisu się rozpocznie zwróćmy jeszcze uwagę na małe "okienko" poniżej paska bufora. Dla własnego dobra zaznaczmy "Verify data"... po chwili uzyskamy gotową płytę.
avecezar - 16 Styczen 2008, 15:03:30
Kolejna gra PS2 CD, którą udało mi się nagrać na DVD to Smash Cars.
Podam po kolei co trzeba zrobić, może to troszkę rozjaśni tutorial. Tak jak ja robię zawsze mi wychodzi.
Korzystamy z programów dvdscan, apache i nero, ewentualnie wspieramy to daemon tools.
Jesli mam obraz plyty to montuje go w daemon tools. Za pomocą apache otwieram plyte i extraktuje wszystkie pliki z plyty, czyli prawym myszy w lewym okienku na etykiete klikamy i extract all. Jesli zaznaczymy w prawym okienku i zrobimy extract to nie skopiuje wszystkich plików na dysk, czyli tak nie ma byc. Upewnimy sie ze wszystkie pliki zostaly skopiowane jesli porównamy ile miejsca zajmuje skopiowany material a ile zajmuje na plycie, powinno byc tyle samo.
Apache mozna zamknac juz nie jest potrzebny. Teraz uruchamiamy dvdscan, zaznaczamy dvd - bo chcemy nagrac na plyte dvd, potem menu plik i otwórz; wybieramy do skanowania wszystkie pliki skopiowane wczesniej przy pomocy apache. Zalecam dla pewnosci przeskanowac wszystkie pliki jakie zostaly skopiowane nie pomijac zadnych bo jak sie nie uda to nie ma pewnosci ze czegos nie przeoczylismy; mozna zaznaczac wszytkie pliki w danym katalogu i skanowac, ale trzeba wchodzic w poszczegolne katalogi i tam tez zaznaczac i skanowac te pliki. Bedze pojawial sie komunikat ze to nie sa pliki systemowe i zapytanie czy skanowac, odpowiadam jeszcze raz skanowac wszystkie pliki, uwazac zeby nie pominac zadnego. Plikow jest zawsze sporo i troche czasu zajmuje skanowanie, ale jak sie potem gierka uruchamia na dvd to jest duza satysfakcja. Jak juz wszystko sie przeskanowalo to dvdscan juz pozmienial wpisy w plikach i zmienione pliki mozna poznac po wpisie w logu który jest na bieżąco wyswietlany w okienku programu i moze byc zapamietany po kazdej operacji scanowania. Inna metoda zeby zobaczyc ktore pliki zostaly zmienione jest porownanie dat modyfikacji plikow: po zmianach jakie dokona dvdscan pliki zostana zapisane z nowa datą. To jest tylko dla naszej ciekawosci zeby sprawdzic ze nasze skanowanie cos "daje". Teraz wszystkie pliki potrzebne do nagrania na plyte dvd sa gotowe - to te ktore zostaly przeskanowane dvdscanem. Teraz korzystajac z nero nagrywamy te przeskanowane dane na plyte dvd, czyli calą plyte cd ze zmienionymi plikami. Tutorial dokładnie opisuje jak nagrac, dodam tylko że wybieramy data(dane po polsku) i nero burning ROM a potem przeciagamy wszystkie pliki nad ktorymi pracowalismy do nagrania, naciskamy burn wprowadzamy potrzebne zmiany w ustawieniach na poszczegolnych zakladkach i z predkoscia najnizsza jaką oferuje nasza plyta dvd nagrywamy material. Potem odpalamy plytke w konsoli Playstation2 i cieszymy się grą cd nagraną na dvd, a laser też jest szczęśliwy że nie musi się tak męczyć.
Na zakonczenie powiem jaki zrobilem blad i plytka sie nie uruchomila: otóż nie przeskanowalem wszystkich plikow, które siedzialy w jednym z katalogów. mam nadzieje że to komuś pomoże i piszcie jakie gry udalo sie wam przekonwertowac.
Berion - 19 Styczen 2008, 18:13:32
@ mały36
Nie rozumiem Ciebie. ISO/UDF to kompilacja hybrydowa. Dwie tablice ;] Pliki te same.
@avecezar
Jak je zaznaczysz ppm i dasz extract to wszystkie się skopiują - wszystkie te które zaznaczyłeś.
Miałbym też zastrzeżenia co do skanowania wszystkich plików. *.irx, *.img i *.elf. Czasem developer pakuje img do jednego munge-a ale to bardzo rzadkie i często mają jakąś oczywistą nazwę jak np. modules.abc ;].
Co do prędkości to nie zgadzam się. Obecne nagrywarki i nośniki nie lubią takiej kombinacji. x4-x8 jest naprawdę optymalnie.
BTW: muszę się kiedyś zająć tą tablicą w TTT i na jego podstawie opisać edycję takich gier.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]