CCS01 - podrecznik piechura L3A0, CCS 4.0
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
CLOSE COMBAT SIMULATION eX Post (CCS v. L3A0)
Podręcznik Piechura
Zasady spisane ponownie po 2 latach doświadczeń z systemem Milsimowym CCS.
Co musisz mieć:
1. skończone
18 lat
,
2.
ochronę oczu
(okulary, gogle) z odpowiednim atestem,
3.
czerwoną szmatę
lub substytut,
Co powinieneś mieć:
4. talię kart CCS,
5. kartę opatrywania ran (KOR)
,
6. sprawną replikę ASG,
Karty CCS
Talia Kart składa się z 3 kart RL, 4 kart RC, 1 karty WZW, 1 karty KIA zawsze należy używać do losowania
kompletu kart, nie można rozdzielać ich między ludzi, po losowaniu karta wraca do talii.
Karta Opatrywania Ran
Karta, na której medyk może odnotować i oznaczyć twoje zranienia w trakcie ich opatrywania.
Ograniczenia mocy replik
(pomiar fps na kulkach 0,2 gr)
Jeśli walka toczy się
w budynku
to
max 350 fps
(max 1,1J z marginesem 0,1J),
powyżej 460 fps max (
1,9J z marginesem 0,15J) możesz strzelać tylko
ogniem pojedynczym
,
Maksymalna
moc w semiauto to
550 fps (
max 2,8J z marginesem 0,15J
),
Maksymalna
moc repliki to
650 fps (
max 3,9 J z marginesem 0,15J
)
.
Przy strzale zachowaj dystans, z jakiego chciałbyś dostać z własnej repliki.
Magazynki
Replika
broni
zasilanej w rzeczywistości
z taśmy
-
każdy magazynek
o dowolnej konstrukcji.
Replika
LKM
zasilanego
z magazynków
pudełkowych, łukowych itp. - magazynek
bez napędu elektrycznego
załadowany
nie więcej niż 600 kulkami
.
Pozostałe
repliki – real, low i midcapy załadowane
max 70 kulkam
i.
Pirotechnika
Nie wolno
używać żadnej
pirotechniki
produkcji
domowej, (jeśli
masz wątpliwości czy możesz użyć piro
danego typu to znaczy, że nie możesz).
Maksymalna moc petardy
do użycia w budynku to
k204
, na otwartej
przestrzeni to
k206
.
Granaty
muszą zawierać
groch
itp sam huk nie rani. Można również używać granaty
atestowane.
Zranienie
Niezależnie ile kulek
trafi Cię
w serii
jest to
jedno zranienie
. Jeśli zostałeś
trafiony padasz
na ziemię
oznaczasz
trafienie
czerwoną szmatą
i
losujesz kartę CCS
. Jeśli nie masz kart CCS lub z innych względów
nie losujesz ich, padasz na ziemię i leżysz, nie możesz wzywać pomocy (jak WZW). Jeśli w ciągu 15 minut nie
nadejdzie pomoc nie żyjesz (KIA). Osoba, która będzie udzielać Ci pomocy powinna zacząć od podania Ci kart
do losowania.
Każde kolejne trafienie
oznacza
kolejną ranę
i kolejną konieczność
losowania efektu
. Nie ma
obowiązku przerywania ognia, aby trafiony przeciwnik wylosował kartę ran. Rannych przenosimy w dowolny
realny sposób.
Każda rana
jest rozpatrywana
oddzielnie
, nie ma
maksymalnej ilości
zranień, a rany się nie
sumują.
Wylosowałeś kartę, co dalej?
Pełny opis, co możesz i czego nie możesz na końcu zasad.
RL – rana lekka
Rana okazała się powierzchowna.
Możesz uciekać itd
. o ile
nie wykorzystujesz rannej kończyny
. Jeślinikt nie
zatamuje upływu krwi po 15 minutach twój stan zmienia się na RC.
RC – rana ciężka
Rana jest poważna, resztkami sił możesz
, przeczołgać się o 1 metr, a następnie leżeć i wzywać pomocy.
Jeśli
ktoś z twoich kolegów zatamuje
upływ krwi (nie możesz tego zrobić sam)
twój stan się nie będzie
pogarszał, ale
nadal nie możesz się poruszać. Jednak tylko pomoc medyka może cię postawić na nogi.
WZW – wyłączenie z walki
Dostałeś bardzo poważną ranę. Silnie krwawisz i tracisz przytomność.
Możesz tylko leżeć i czekać
na pomoc.
Jeśli nie zostaniesz opatrzony przez lekarza
w
15 minut
nie żyjesz (
KIA
). Nawet opatrzony, jeśli zostaniesz
sam na 30 min. umierasz (KIA).
KIA – śmierć na polu walki
To koniec. Tracisz przytomność i momentalnie nie żyjesz.
Leż, milcz, nie ruszaj się
.
Leż
przynajmniej do
momentu, gdy ustaną walki
później
idź do miejsca zbiórki
dla trupów lub startowego, jeśli nie określono
gdzie masz jako martwy iść.
Idź z czerwoną szmatą w widocznym miejscu
.
Jeżeli
to
ponad twoje siły
to
usuń się
z
miejsca walki od razu po śmierci, nie psuj gry innym
. Idąc z terenu gry bądź możliwie widoczny
sygnalizuj że nie żyjesz hasłem „trup”. Usuń się z terenu gry możliwie szybko. W nocy oznacz się migającym
czerwonym światłem.
Deklaracja strzału
Jeśli odległość jest mała, a twoja replika ma moc większą niż 350 fps możesz zadeklarować strzał do konkretnej
osoby deklaracja brzmi „strzał”.
Cicha śmierć – ogłuszenie
Jeśli jesteś blisko kogoś (na wyciągnięcie ręki) możesz tą osobę
dotknąć
(musisz dotknąć o
biema rękami
korpus i/lub głowę atakowanego
) i zadeklarować jej zabicie mówiąc
„nie żyjesz”
lub ogłuszenie mówiąc
„ogłuszony”
.
Nie wolno
do tego celu
używać rekwizytów
. Nie możesz stosować tej umiejętności jako jeniec.
Jeśli ktoś cię dotknie i powie „nie żyjesz”
jesteś martwy (
KIA
), jeśli usłyszysz „ogłuszony” jesteś
nieprzytomny (zachowanie jak WZW) nie wolno ci krzyczeć dostałem, ani w inny sposób ostrzec kolegów.
Ogłuszonego można ocucić. Ogłuszony nie ocucony odzyskuje przytomność po 5 minutach (brak efektów
ubocznych).
Miny
Jeśli wejdziesz na minę dźwiękową (zranienie w promieniu 3 metrów) jej aktywacja traktowana jest tak jak rana
nogi. Wyjmij kartę i postępuj zgodnie z zasadami ran. Wyłącz minę.
Miny pirotechniczne ranią odłamkami. Wylosuj kartę rany CCS i postępuj zgodnie z instrukcjami na niej
zawartymi.
Osłony balistyczne
Osłona balistyczna żeby „działać” w CCSie musi być oryginalna lub „identyczna” z oryginalną (to znaczy mieć
wymiary i wagę taką jak oryginał). Każda warstwa osłony balistycznej redukuje wylosowaną ranę o 1 tj. RL na
nic, RC na RL, WZW na RC i KIA na WZW.
Burzenie budynków.
Jeśli koło
budynku, w którym
jesteś
wybuchła “taśma wielostrzałowa” budynek
jest
zniszczony
.
Wewnątrz
budynku
jesteś traktowany jako
KIA
. Jeśli byłeś
na zewnątrz budynku lub na jego dachu
w promieniu
10 m
i bez osłony terenowej
wylosuj kartę CCS
. Jeśli ilość ładunków nie była dostateczna do wysadzenia budynku
budynek nie jest zniszczony, a ładunki są traktowane jak miny dźwiękowe. Ze
zburzonego budynku
można
korzystać jak
z
ruin
(nie wolno
do niego
wchodzić).
Ruiny
są
oznaczone
kartką z napisem
„eksplozja”
.
Pojazdy
Pojazdy są oznakowane (logo CCS format A4) oraz muszą mieć włączone światła awaryjne lub błyskające
pomarańczowe światło. Pojazdy muszą poruszać się po drogach, nie szybciej niż 20 km/h. Jeśli chcesz
prowadzić pojazd przeczytaj Podręcznik kierowcy.
Pojazdy dzielą się na lekkie i ciężkie.
Ciężkie pojazdy to wszelkie pojazdy opancerzone. Lekkie pojazdy to wszystkie pozostałe pojazdy.
Niszczenie pojazdów.
Pojazd lekki
możesz
zniszczyć granatem, petardą
(rzucając obok).lub strzałem z granatnika. Jeśli
jesteś
w niszczonym pojeździe
musisz go
opuścić
w ciągu
1 minuty inaczej
jesteś
KIA
. Każda osoba z takiego
pojazdu jesteś traktowana jak ranny. Pojazd lekki daje jednak osłonę jak 1 warstwa osłony balistycznej
(redukcja poziomu rany o 1, np. z RC na RL). Sumuje się to z osłoną balistyczną.
Jeśli masz w planach zniszczenie pojazdu ciężkiego zapoznaj się z Podręcznikiem Kierowcy.
Procedura
ewakuacji
wygląda
jak w pojeździe lekkim,
od wylosowanej rany
odejmuje się 2 poziomy
.
Każde bezpośrednie trafienie
w gracza w pojeździe (czy BB czy granatem) rozstrzygane jest
na
zasada ogólnych.
Jeńcy
Jeńcy
nie zdrowieją w wypadku wzięcia do niewoli i
wymagają normalnej pomocy medycznej.
Respawny
W grze standardowo brak jest respawnów.
Opcjonalność
Organizator modyfikując zasady musi jasno podać, na czym polegają zmiany i ograniczenia.
Rozsądek
Grę możesz przerwać w każdej chwili, jaką uznasz za właściwą, po prostu nie żyjesz. Jeśli robi się
niebezpiecznie grę powinieneś przerwać i w miarę możliwości powinieneś ostrzec innych o niebezpieczeństwie.
Rozsądek powinien wygrać zawsze z widowiskowością.
RL – Rana Lekka
Mówić
Ruszać
Biegać
Walczyć
Użyć rannej
kończyny
Ranny
TAK
TAK
Tak gdy rana ręki Tak gdy rana
kończyny
NIE
Zatamowany
TAK
TAK
Tak gdy rana ręki Tak gdy rana
kończyny
NIE
Opatrzony
TAK
TAK
TAK
TAK
TAK
Ranę może zatamować każdy.
Ranę może opatrzeć medyk (także sam) trwa to 2 minuty.
Po
15 minutach
bez zatamowania przechodzi w stan
RC
>>>>>>>>
RC – Rana Ciężka
Mówić
Ruszać się
Biegać
Walczyć
Użyć rannej
kończyny
Ranny
wz. pomoc
o 1 metr
NIE
NIE
NIE
Zatamowany
wz. pomoc
NIE
NIE
NIE
NIE
Opatrzony
TAK
TAK
NIE
Tak gdy rana nogi
NIE
Uszt. kończyna
TAK
TAK
NIE
Tak gdy rana nogi
TAK
Ranę może zatamować każdy poza rannym.
Ranę może
opatrzyć medyk trwa co najmniej
5 minut
.
Po
15 minutach
bez zatamowania przechodzi w stan
WZW
>>>>>>>>
WZW – Wyłączenie Z Walki
Mówić
Ruszać się
Biegać
Walczyć
Użyć rannej
kończyny
Ranny
NIE
NIE
NIE
NIE
NIE
Zatamowany
NIE
NIE
NIE
NIE
NIE
Opatrzony
NIE
NIE
NIE
NIE
NIE
Uszt. kończyna
NIE
NIE
NIE
NIE
NIE
Rany nie można zatamować.
Ranę może opatrzyć medyk trwa to
10 minut
i oznacza stabilizację rannego.
Opatrzony ranny pozostawiony sam na 30 minut umiera.
Po
15 minutach
bez opatrzenia przechodzi w stan
KIA
>>>>>>>>
KIA – Zabity
Nie może wykonywać żadnych czynności. Nie można mu pomóc w żaden sposób.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]