CHLEB-3, plany

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

CHLEB, BUŁECZKI, ROGALIKI

 

PONIEDZIAŁEK

I Zabawa ze śpiewem „Mam chusteczkę haftowaną’’. Zabawa ruchowa rozwijająca fantazję „ Zabawy ze wstążką”.

II „ Jak powstaje mąka”

·         Słuchanie wiersza J. Korczakowskiej „Dokąd jadą wozy”- poznanie etapów otrzymywania mąki

·         Spacer- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie jesienią

Dziecko:

-          wie jak powstaje mąka

-          dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

-          określa właściwości mąki

III Zabawa „Ciepło- zimno”. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”.

 

WTOREK

I Zabawa paluszkowa „Sroczka”. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”.

II Zabawy przy piosence „W młynie”.

·         Nazywanie gatunków pieczywa przedstawionych na obrazkach

·         Zabawy dowolne na placu przedszkolnym- ustawienie w szeregu, kole, rzędzie

Dziecko:

-          nazywa gatunki pieczywa

-          potrafi ustawić się w szeregu, kole, rzędzie

III Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne: układanie dowolnych konstrukcji z klocków w kolorze zielonym. Zabawa ze śpiewem „Mało nas do pieczenia chleba”.

 

ŚRODA

I Zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- ruchową „Kto szybciej nawinie sznurek?”. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Mało nas do pieczenia chleba”.

II Słuchanie wiersza J. Tuwima „Pan Tralaliński”- ćwiczenia artykulacyjne  z głoską „r”

·         Łączenie w pary takich samych przedmiotów, różniących się wielkością

·         Ćwiczenia gimnastyczne metodą opowieści ruchowej „Idziemy do piekarni”.

Dziecko:

-          potrafi odnaleźć takie same przedmioty różniące się wielkością

-          prawidłowo wykonuje ćwiczenia mięśni narządów mowy

-          chętnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,

-          prawidłowo przedstawia czynności o których mówi nauczycielka

III Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”. Kolorowanie rysunku „Koszyk z pieczywem”.

 

CZWARTEK

I Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej: składanie w całość pociętych obrazków przedstawiających piekarza i młynarza. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Mało nas do pieczenia chleba”.

II Lepienie pieczywa z masy solnej- ćwiczenia drobnych ruchów rąk.

·         Zapoznanie dzieci z opowiadaniem pt. „Elemelek i precelek”.

·         Przeliczanie w zakresie trzech i więcej

Dziecko:

-          swobodnie operuje masą solną

-          uważnie słucha opowiadania

-          przelicza do trzech

III Zabawy pantomimiczne „Nazwij to co pokazałem”. Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne: układanie dowolnych konstrukcji z klocków w kolorze zielonym i żółtym

 

PIĄTEK

I Uchwycenie rytmu w serii ruchów i kontynuowanie go. Ćwiczenia intonacyjne z tekstem „ Dla laleczki mam bułeczki, dla pajacyka- rogalika”.

II Zabawa dydaktyczna „Kolorowe koła”

·         Wyodrębnianie koła wśród innych kształtów

·         Kolorowanie okrągłych przedmiotów

Dziecko:

-          potrafi wskazać koła wśród innych kształtów

-          rozwija spostrzegawczość

III Ćwiczenia słuchowe; rozpoznawanie piosenek po melodii. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Czyj to pantofelek?”.

 

 

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agul-net.keep.pl