CHLEB-3, plany
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
CHLEB, BUŁECZKI, ROGALIKI
PONIEDZIAŁEK
I Zabawa ze śpiewem „Mam chusteczkę haftowaną’’. Zabawa ruchowa rozwijająca fantazję „ Zabawy ze wstążką”.
II „ Jak powstaje mąka”
· Słuchanie wiersza J. Korczakowskiej „Dokąd jadą wozy”- poznanie etapów otrzymywania mąki
· Spacer- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
Dziecko:
- wie jak powstaje mąka
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- określa właściwości mąki
III Zabawa „Ciepło- zimno”. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”.
WTOREK
I Zabawa paluszkowa „Sroczka”. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”.
II Zabawy przy piosence „W młynie”.
· Nazywanie gatunków pieczywa przedstawionych na obrazkach
· Zabawy dowolne na placu przedszkolnym- ustawienie w szeregu, kole, rzędzie
Dziecko:
- nazywa gatunki pieczywa
- potrafi ustawić się w szeregu, kole, rzędzie
III Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne: układanie dowolnych konstrukcji z klocków w kolorze zielonym. Zabawa ze śpiewem „Mało nas do pieczenia chleba”.
ŚRODA
I Zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- ruchową „Kto szybciej nawinie sznurek?”. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Mało nas do pieczenia chleba”.
II Słuchanie wiersza J. Tuwima „Pan Tralaliński”- ćwiczenia artykulacyjne z głoską „r”
· Łączenie w pary takich samych przedmiotów, różniących się wielkością
· Ćwiczenia gimnastyczne metodą opowieści ruchowej „Idziemy do piekarni”.
Dziecko:
- potrafi odnaleźć takie same przedmioty różniące się wielkością
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia mięśni narządów mowy
- chętnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
- prawidłowo przedstawia czynności o których mówi nauczycielka
III Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”. Kolorowanie rysunku „Koszyk z pieczywem”.
CZWARTEK
I Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej: składanie w całość pociętych obrazków przedstawiających piekarza i młynarza. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Mało nas do pieczenia chleba”.
II Lepienie pieczywa z masy solnej- ćwiczenia drobnych ruchów rąk.
· Zapoznanie dzieci z opowiadaniem pt. „Elemelek i precelek”.
· Przeliczanie w zakresie trzech i więcej
Dziecko:
- swobodnie operuje masą solną
- uważnie słucha opowiadania
- przelicza do trzech
III Zabawy pantomimiczne „Nazwij to co pokazałem”. Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne: układanie dowolnych konstrukcji z klocków w kolorze zielonym i żółtym
PIĄTEK
I Uchwycenie rytmu w serii ruchów i kontynuowanie go. Ćwiczenia intonacyjne z tekstem „ Dla laleczki mam bułeczki, dla pajacyka- rogalika”.
II Zabawa dydaktyczna „Kolorowe koła”
· Wyodrębnianie koła wśród innych kształtów
· Kolorowanie okrągłych przedmiotów
Dziecko:
- potrafi wskazać koła wśród innych kształtów
- rozwija spostrzegawczość
III Ćwiczenia słuchowe; rozpoznawanie piosenek po melodii. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Czyj to pantofelek?”.
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]