CCS03 - podrecznik sapera L3A0, CCS 4.0
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
CLOSE COMBAT SIMULATION eX Post (CCS ver. L3A0)
Podręcznik sapera
Jeśli jesteś ślepy, głuchy i powolny to praca sapera jest wymarzona dla Ciebie. Twoje cele zwykle są duże,
nieruchome lub same wpadną w zasadzkę, a jak to zrobią będzie spory hałas.
Miny
Miny mogą mieć dwojaką zasadę działania albo pirotechniczną albo dźwiękową. Sposób ich odpalenia jest
dowolny, ale nie może zagrażać bezpieczeństwu.
Miny pirotechniczne
muszą spełniać wymogi piro z zasad ogólnych i nie mogą stwarzać niebezpieczeństwa.
Miny dźwiękowe
o wyzwoleniu informują sygnałem dźwiękowym. Muszą swoją konstrukcją zapewniać 1
krotność zadziałania. Mina może mieć dowolny wygląd ale musi mieć co najmniej 200 ml objętości. Miny te
ranią automatycznie wszystkie nieosłonięte osoby w promieniu 3 metrów.
Niszczenie obiektów inżynieryjnych
W rozgrywce można wyłączyć z gry obiekty poprzez ich wysadzenie.
Obiekty, które można w ten sposób zniszczyć to:
Budynki
Budowle/obiekty powierzchniowe
(np. mosty, lotniska)
Instalacje
(np. radary, radiostacje)
Do zniszczenia obiektu należy użyć standardowych ładunków wybuchowych.
W przypadku
budynku
należy użyć
jednego ładunku
wybuchowego na każde rozpoczęte
20 metrów ściany
zewnętrznej
(40 przeciętnych kroków). W wypadku
obiektów powierzchniowych
ładunki należy rozmieścić,
co
20 m
(jw). Do zniszczenia
instalacji
potrzeba
1 ładunku
Organizator może podać inną ilość ładunków
niezbędnych do zniszczenia obiektu. Organizator powinien to zrobić w sposób zrozumiały dla wszystkich.
Standardowy ładunek wybuchowy
Ładunek
musi mieć nie
mniej niż 1 litr pojemności
. Ładunek musi mieć pojemność min. 1 litra od momentu,
kiedy znajduje się w grze (nie można używać nadmuchiwanych 5 minut przed instalacją balonów). Ponadto
musi
zawierać
taśmę wielostrzałową
(wiele petard połączonych jednym lontem). Powiększenie objętości ładunku nie
zwiększa jego mocy. Sposób odpalenia
ładunku jest dowolny. Konstrukcja ładunku nie może zagrażać bezpieczeństwu. Ponadto saper do oznaczenia
miejsca wybuchu powinien posiadać
przynajmniej 1 kartkę z logo CCS i informacją „Eksplozja” na
każdy
ładunek. Zaleca się posiadanie większej ilości kartek niż ładunków.
Instalacja ładunków
Ładunki należy umieszczać na
zewnątrz budynku
na ziemi lub bezpośrednio nad nią w sposób nie zagrażający
bezpieczeństwu.
Kartkę/kartki „Eksplozja”
należy umieścić w
możliwie widocznym
miejscu.
Efekt wybuchu
W
przypadku
zastosowania
dostatecznej ilości ładunków
do wyburzenia budynku ulega on
zniszczeniu
. Gdy ilość ładunków jest
niedostateczna
budynek
nie ulega zniszczeniu, ale
ładunki traktowane są
jak miny. W przypadku c
elów powierzchniowych
możliwe jest jego
uszkodzenie
.
Wszystkie
osoby
znajdujące się
w budynku
są traktowane automatycznie jako
KIA. Osoby
znajdujące się na
otwartej przestrzeni w odległości
do 10 m
od miejsca wybuchu (o ile nie są całkowicie zasłonięte przez
przeszkodę terenową) oraz wszystkie
osoby
znajdujące
na dachu
wysadzonego obiektu są
ranne
i losują kartę
CCS. Wszystkie wskazane zranienia traktowane jest jako
rana korpusu
.
Zniszczenie/uszkodzenie obiektu
Nie
można
korzystać ze zniszczonego budynku
,
budowli i instalacji
. W wypadku budynku oznacza to, że nie
można do niego wchodzić.
Można
natomiast
korzystać
z niego w charakterze
osłony terenowej
(zarówno ze
ścian jak i dachu). Instalacja nie funkcjonuje.
W przypadku
uszkodzenia obiektu powierzchniowego
takiego jak most,
nie można z niego korzystać
. W
wypadku obiektów takich jak lotnisko/lądowisko organizator powinien podać, jaką część powierzchni należy
zniszczyć, aby zostało ono wyłączone z gry.
Jeśli ładunek nie wybuchł
lub obiekt z innych powodów nie został zniszczony
należy usunąć kartkę
z
informacją o wybuchu. W takim wypadku ładunki traktowane są jak miny dźwiękowe.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]